LABORATORIO
El aire dentro está totalmente limpio y libre de partículas, volátiles y gérmenes con una renovación del aire de hasta 18 veces/hora.
El aire dentro está totalmente limpio y libre de partículas, volátiles y gérmenes con una renovación del aire de hasta 18 veces/hora.
“La genètica es un joc de números: contra mes animals puguis produir dels animals superiors del teu ramat, mes ràpid serà el teu progrés”
La producció in vitro d’embrions bovins ja no es només un recurs per una vaca estèril, sinó una estratègia de producció. Quan es té un animal d’elit, inclús seguint prepuberal, contra mes descendència es pugui produir en menor interval de temps, majors beneficis s’obtenen.
La FIV es, actualment, l’única tècnica que permet optimitzar i anticipar els processos de millora genètica.
Per a superar certes formes de subfertilitat en vaques
Al treballar amb races càrniques de fàcil part i alt valor en el mercat (Angus, Wagyu, Lemusina…) el preu del vedell a la venta es veu incrementat significativament.
La FIV permet avaluar possibles sementals de una manera fiable, ràpida i econòmica, tant si el semen es sexat o convencional.
Controlar mitjançant ecografia la presencia de cos luti assegura la detecció de vaques que han ovulat. D’aquesta manera s’incrementa la tassa de fertilitat ja que nomes se transferiran aquelles vaques que estan preparades per a ser gestants. Les que no hagin ovulat es tornaran a sincronitzar.
S’ha observat en vaques d’alta producció un increment de gestacions gemel·lars. Andreu-Vazquez y col. 2012 va estimar una pèrdua mitja de vida productiva de fins a 200 dies en vaques que van parir bessons.
L’estrès per calor es el principal causant de mort embrionària primerenca en vaques de 2 o mes parts, espacialment en els primers 7 dies de gestació.
La transferència d’embrions permet evitar aquests dies mes crítics augmentant la fertilitat.
“La genética es un juego de números: cuantos más animales puedas producir de los animales superiores de tu rebaño, más rápido será tu progreso”
La producción in vitro de embriones bovinos ya no solo es un recurso para una vaca estéril, sino una estrategia de producción. Cuando se tiene un animal de élite, incluso siendo prepúber, cuanta más descendencia se puede producir en menor intervalo de tiempo, mayores beneficios se obtienen.
La FIV es, actualmente, la única técnica que permite optimizar y anticipar los procesos de mejora genética.
Para superar ciertas formas de subfertilidad en vacas
Al trabajar con razas cárnicas de fácil parto y alto valor en el mercado (Angus, Wagyu, Lemusina…) el precio del ternero a la venta se ve incrementado significativamente.
La FIV permite evaluar posibles sementales de una manera fiable, rápida y económica, tanto si el semen es sexado o convencional.
Controlar mediante ecografía la presencia de cuerpo lúteo asegura la detección de vacas que han ovulado. De esta forma se incrementa la tasa de fertilidad ya que solo se transferirán aquellas vacas que están preparadas para ser gestantes. Las que no hayan ovulado se volverán a sincronizar.
Se ha observado en vacas de alta producción un incremento de gestaciones gemelares. Andreu-Vazquez y col. 2012 estimó una perdida media de vida productiva de hasta 200 días en vacas que parieron gemelos.
El estrés por calor es el principal causante de muerte embrionaria temprana en vacas de 2 o más partos, especialmente en los primeros 7 días de gestación.
La transferencia de embriones permite evitar estos días más críticos aumentando la fertilidad.